Ekoškolka
Prostředí
- Na 1.setkání ekotýmu se rodiče seznámili s programem a sedmi kroky Ekoškoly. Zvolili formou hlasování téma Prostředí.Analýzou prostředí MŠ zhodnotili slabé a silné stránky naší školky.
- Analýza tematu prostředí s dětmi
-po výukovém bloku na toto téma děti odpovídaly na otázky analýzy,hledaly cestu a plánovaly jak stav zlepšit-co by se s tím dalo dělat.Získaly vědomosti o materiálech a prostředí MŠ.Zjistili jsme kde se cítí dobře a co by chtěly zlepšit.Společně jsme to zaznamenali a tvořili plán,jak jejich nápady uvést do praxe.Postupně jsme plnění úkolů zaznamenávali a doplňovali fotografiemi a dětskou kresbou. Děti uspořádaly výstavku hraček,pomáhaly s novou nástěnkou...
- Mandala: Slunečnice
-na podzim děti vytvořily ve vchodu do MŠ z písku,bukvic,kaštanů a okrasných dýní velkou slunečnici.
- Výročí 10 let EKOŠKOLY
V pátek 6.listopadu děti slavily Světový den Ekoškol.
Do přistaveného kontejneru nanosily starý papír.
Celý týden si povídaly o broučcích zvířatech,které v zimě spí.Ze skořápek ořechů a papíru vyráběly různé broučky.Na zahradě pro ně připravovaly úkryt z listí a klacíků.V pátek se vypravily na zahradu,kde hrály hry vztahující se k podzimu-Na ptáky,Na domečky,Najdi list,hrabaly krtčí domečky z listí a přeskakovaly je.Podzimníčkům,kteří nám po celý rok hlídají zahradu,zopakovaly básně a písně o podzimu-např. Polámal se mraveneček.potom nastal čas uložit broučky do listí a zazpívat jim ukolébavku.
- Zazimování bylinek
-aby nám bylinky dobře přezimovaly,tak je děti zakryly větvičkami.
- Ekol.centrum Studánka Uničov
-v prosinci všechny děti navštívily ek.centrum Studánka v Uničově,kde se účastnily výukového programu Zvířátka,chystejte si doupátka.Děti si vyslechly pohádku o skřítcích,dozvěděly se co zvířítka na podzim a v zimě dělají,vytvořily úkryt pro ježka ze suchého listí.
- Plnění úkolů
- Označení židliček
- Nástěnka na síti
- Označení cest
- Rozdělení funkcí:pěstitel a chovatel
- Nová Eko nástěnka
- Nátěr plechových skříní
- Pomáháme zvířátkům v zimě
-děti se vypravily se senem mrkví,jablky,kaštany,rohlíky,žaludy….ke krmelci.
Ve třídě vyráběly z tuku a semínek lojové koule,které potom rozvěsily po zahradě MŠ.
- Výroba plánu školní zahrady
- 2.schůzka ekotýmu
-vyhodnocení plnění daných úkolů a analýza a plán školní zahrady
- Analýza s dětmi a plán aktivit na téma zahrada
- 3.schůzka ekotýmu,kde rodiče tvořili Ekokodex společně s dětmi.
Na závěr schůzky všichni vyráběli dekorace ze dřeva a přírodnin.
- jsme k přírodě šetrní
- pomáháme přírodě
- dbáme na pořádek kolem sebe
- pěstujeme ovoce,zeleninu a bylinky
- staráme se o zvířátka a rostliny
- jsme příkladem ostatním
- Jaro je tady!Děti odklidily větvičky z bylinek,prošly celou zahradu a zkontrolovaly domečky po zimě.
- Děti vysévaly řeřichu,kterou si stříhají při svačince na chleba.Vysely do upravených pet lahví pažitku a petržel-každý se o svůj květináč stará.
- Na jarních procházkách pozorovalyokolí MŠ-domy,stromy...Vypravily se k Libinskému rybníku.Vše zaznamenalyna výkresy.
- Sázíme stromy.Děti rozhodly o vysazení třešně a švestky.
- 12.dubna se konala brigáda na zahradě MŠ.Maminky odrána natíraly dřevěné stavby. Odpoledne rodiče ryli pocitový chodník, splétali proutí na bunkr pro děti, okopávali záhony a připravovali zahrádku na jarní výsev a výsadbu brambor.Na závěr si všichni opekli buřty.
- V dubnu se děti vypravily do lesa nasbírat šišky do pocitového chodníku a hned si ho vyzkoušely
- Maminky z ekotýmu domluvily s lektorkou p. Talandovou tvoření z proutí v MŠ.Maminky si vyrobily kočku a děti z hoblin kočičku
- Na jaře děti uklidily truhlíky a zasely mrkev, ředkvičky, hrášek, dýně, fazole, slunečnice a zasadily brambory
- Společně se žáky místní ZŠ jely děti do Sluňákova na výukový program:Anežka z kaštanu a František ze slunečnic
- Na jaře děti znovu zmapovaly okolí MŠ a vyrobily k tomu plakát
- Začátkem května se konala 4.shůzka ekotýmu a rodiče provedli analýzu tématu:Jídlo
- Všechny děti navštívily místního včelaře, který jim o včelách velice pěkně popovídal, vše jim ukázal, dal ochutnat med, medový perník
- V MŠ proběhl výukový program:Život v úle
- Děti vyráběly pampeliškový med
- Na zahradu se nám nastěhoval ježek-děti ho pozorovaly
- Děti vyráběly bezinkovou limonádu-byla výborná a osvěžovaly se jí na zahradě
- Krásně nám rozkvetly louky-děti lisovaly květiny do herbáře,pozorovaly život na louce